جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Thu 16 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
سرخط اخبار دوشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۵ ، ساعت ۱۱:۳۶:۳۶

احتمال لغو سفارشات ساخت کشتیران ‎نروژی

باشگاه خبری فراساحل: شرکت کشتیرانی Odfjell  نروژ از احتمال لغو سفارش ساخت کشتی‎های جدید خود خبر داد. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل ازمارین تایمز، کشتیرانی Odfjell از احتمال لغو ساخت پنج فروند کشتی حمل LPG و اتیلن باقیمانده خود در کشتی‎سازی (Nantong  Sinopacific & Engineering) خبر داد. این شرکت کشتیرانی نروژی در سال 2013 و سپس در افزایش سفارش در سال 2014 در مجموع ساخت هشت فروند کشتی حمل LPG و اتیلن را به شرکت کشتی‎سازی چینی واگذار کرده بود. این سفارش شامل چهار فروند کشتی با ظرفیت 17 هزار مترمکعب و چهار فروند دیگر با ظرفیت 22 هزار مترمکعب ‌می‌شد.

شرکت Odfjell همزمان با انتشار گزارش مالی سه ماهه سوم سال 2016 قرارداد ساخت سه فروند کشتی با ظرفیت 17 هزار مترمکعبی را لغو کرد. کشتیرانی Odfjell با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: "ساخت کشتی‎های جدید ما با تاخیر زیادی مواجه شده است. به احتمال بسیار فراوان ساخت پنج کشتی باقیمانده لغو خواهد شد." قرار بود که چهار کشتی کوچک‎تر مورد نظر کشتیرانی اروپایی بین ماه‌های اکتبر 2015 تا می 2016 و چهار کشتی بزرگ‎تر در ماه‌های سپتامبر 2016 تا ژوئن 2017 تحویل داده شوند. شرکتی کشتیرانی ODfjell افزوده است که تمامی قسط‎ها و سود ناشی از آنها برای قراردادهای لغو شده از سوی کشتی‌سازی بازپرداخت شده است.

قسط‌های پرداختی بابت کشتی‌های باقیمانده نیز توسط موسسات مالی معتبر تضمین شده‌اند." کشتی سازی SOE در ماه آگوست 2016 به دلیل بدهی‎های زیاد با تصمیم دادگاه شروع به فروش دارایی‎های خود کرد. این کشتی‎سازی یکی از شرکت‎های زیرمجموعه Sinopacific Shipbuilding Group است. برخی از شرکت‎های زیرمجموعه شرکت سینوپسیفیک تا کنون ورشکست شده‌اند. از سوی دیگر، شرکت کشتیرانی Odfjell هفته گذشته چهار فروند کشتی حمل مواد شیمیایی را به شرکت China Shipbuilding Trading and Hudong-Zhongua سفارش داد. این شرکت کشتیرانی نروژی در سه ماهه سوم سال 2016 میلادی نزدیک به 16 میلیون دلار سود ثبت کرده است.




  کد خبر : 2776
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :